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About KMA

Founded in 1985, the Korean Marketing Association (KMA) is the largest marketing academic organization in Korea. Through research in marketing and related academic fields, KMA aims to contribute to the advancement of marketing in Korea and to promote good relationship among its members.


Currently, KMA publishes the Korean Journal of Marketing (KJM) and an English journal, Asia Marketing Journal (AMJ), periodically and holds academic conferences in the spring and fall annually. Through these activities, KMA plays an essential role in developing new marketing theories and providing a high-quality marketing education.



Furthermore, KMA bestows companies and businessmen who have shown distinguished business practices in the marketing area annually with the Marketing Frontier Awards and This Year’s CEO Awards. In addition, KMA, by running the KMA Industry Society, continuously makes an effort to strengthen its cooperation with the industry. 

 

About KMA

(사) 한국마케팅학회는 국내 최대의 마케팅 관련 학술조직으로 1985년에 창립되었습니다. 본 학회는 마케팅과 이와 관련된 학문의 연구와 발표를 통하여 한국 마케팅 발전에 기여하며 회원 상호간의 친목을 도모하는 것을 목적으로 합니다.

현재 한국마케팅학회는 마케팅연구(Journal of Korean Marketing Association)와 영문저널인 Asia Marketing Journal 등 두 개의 학술지를 정기적으로 발간하고 있으며, 매년 춘계, 추계학술대회 등의 학술대회를 개최하고 있습니다. 이를 통해 한국마케팅학회는 새로운 마케팅이론 창출에 기여함과 동시에 내실있는 마케팅 교육에도 큰 역할을 담당하고 있습니다.

또한 매년 마케팅실무에 탁월한 기업과 기업인을 선정하여 마케팅프론티어대상 및 올해의 CEO상을 수여하고 있으며, KMA Industry Society의운영을 통해 산업계와의 교류와 협력의 폭를 넓히고 있습니다.

KMA’s Development Strategy

 

“비전공유와 적극적 실행, 아시아지역 마케팅연구 리더십 제고와 공동발전 선도”

한국마케팅학회는 학회 제2의 창설을 위해 제안한 “KMA CUBIC 전략” 을 바탕으로 ‘연구역량 강화 및 신진연구인력 양성’, ‘국제화 사업’, ’산학협력사업 및 확대 : 교육과 연구연계 강화’ 및 ‘회원간 교류 강화’의 네가지 차원에서 입체적으로 노력하여 우리 학회의 총체적 역량과 사회의 기여도를 증대시키고자 노력하고 있습니다.

연구역량 강화 및 신진연구인력 양성
• 학술대회(춘계, 하계, 추계)
• 학술지 발간(마케팅연구, Asia Marketing Journal)
• 신진교수 교류회
• Doctoral Consor tium & Doctor al Thesis Proposal Competition

국제화 사업
• AMJ의 SSCI 등재 추진 강화
• 한ㆍ중 ㆍ일 공동학술대회 개최
• 아시아지역 마케팅 교수 네트워크 구축
• JSM Special Issue 추진

산학협력사업 확대 : 교육과 연구연계 강화
• 기존 산학협력 네트워크 강화와 산학 교육ㆍ연구사업 수행
• 정부부문 마케팅 관련 사업참여와 프로젝트 수주
• 전국대학생마케팅캠프 개최와 학술대회에서의 학생특별 세션 운영
※ 마케팅자격 인증사업 추진

회원간 교류강화
• 신진교수 교류회 지속운영
• 서울과 지방 회원간 교류 및 친목 기회 확대
• 중견 및 신진교수의 산학프로젝트 공동기획 및 참여