학술상/학회상         마케팅 최우수논문         학술대회 역대수상자

학술대회 역대수상자

한국마케팅학회 학술대회 최우수논문 및 우수논문상 역대 수상자

연도 수상   저자  논문
2025년 최우수상 정일융(KAIST) Enhancing Valuation of Generative AI Outputs with Machine Effort
Julian De Freitas (Harvard University)
Dong Liu(MIT)
Xuying Leo (Wageningen University)
허영은(KAIST)
Stefano Puntoni (Univ of Pennsylvania)
우수상 정동영(성균관대학교) 세일즈 피치 특성과 라이브 커머스 판매 효과
진승욱(KAIST)
강금석(KAIST)
김태경(경희대학교)
김지영(성균관대학교)
우수상 오재영(고려대학교) Diverging Consumer Responses to Inclusive Design: A Data Mining Analysis of Amazon Reviews
박종원(고려대학교)
우수상 박혜연(성균관대학교) Subject Choice as an Advertising Strategy: ‘We’ or ‘brand name’
한영지(성균관대학교)
한지상(성균관대학교)
심건호(성균관대학교)
2024년 최우수상 권미진(고려대학교) Discount now or later? The effect of payment unit framing on consumer preference for periodic payments
윤성아(고려대학교)
우수상 이지은(고려대학교) A reexamination of the effects of color chroma on consumer responses
석관호(고려대학교)
우수상 한윤주(이화여자대학교) On the shopper engagement and purchase conversion at retail checkout
Raymond R. Burke(Indiana University)
Shibo Li(Indiana University)
Alex Leykin (Indiana University)